
フニゲの開発日記

Electronとか...

広告SDKでリジェクトの話

 iOSでリジェクトされた件をツイートしたら結構RTされたので、正確な情報が知りたい人もいると思うので、いちおう全文載せときますね。

 2年ぐらい前に作ったゲームで、その頃からアイモバイルのバナーとアスタのアイコン広告は入っていました。久しぶりにバグ修正して、ついでにappCのアイテムSTOREで広告削除の機能をつけようと思ったのですが……

May 18, 2015 at 9:48 AM
差出人: Apple
2.25 - Apps that display Apps other than your own for purchase or promotion in a manner similar to or confusing with the App Store will be rejected
3.10 - Developers who attempt to manipulate or cheat the user reviews or chart ranking in the App Store with fake or paid reviews, or any other inappropriate methods will be removed from the iOS Developer Program
2.25 Details

Your app includes content or feature that displays or promotes third-party apps, which violates the App Store Review Guidelines.

3.10 Details

Your app includes content or features that can manipulate the user reviews or chart ranking in the App Store.

Next Steps

Please remove the following third party libraries from your app:

 今回のリジェクトの前に、10日ぐらい前に一回リジェクトされていまして、2.25はその時のリジェクト理由(アイコン広告)と同じです。3.10の方は一回目のリジェクトの時はありませんでした。
 アスタのSDKの設定画面に「特定バージョンの配信停止設定」(いわゆる審査避け)がありまして、それを使って配信を停止した状態で再提出したですが、どうもそれが疑われた理由じゃないかなと思います。
 ウォール広告とかブーストとか、まあ以前に仕事で関わったことはありますが、このアプリに関しては3.10に引っかかるようなことは何もしてないのです。

 広告はWebビューで入れ直せばいいとして、アプリ内課金はどうしたものか。

広告を非表示にする